Pages

Sunday, June 21, 2015

Jo termit "arixhi" në tekstet tona

Aktivistët e komunitetit rom dhe e
gjiptian i drejtohen publikisht me një letër të hapur Ministrisë së Arsimit dhe Sportit, si dhe Agjencisë Kombëtare të Provimeve, lidhur me konstatimin tonë përsa i përket provimit të Gjuhë-Letërsisë, në Maturën Shtetërore më datë 29 maj 2015.
Në një nga pyetjet e provimit në Letërsi dallohet qartë përdorimi i termit “arixhi”, si pjesë e veprës së autorit Gabriel Garcia Marques dhe mbi të gjitha formulimit të pyetjes mbi ardhjen e “arixhinjve” dhe se çfarë mendojnë maturantët për ta bazuar në veprën e Markezit.
Së pari, ju bëjmë me dije se termi ‘arixhi’ përmban një konotacion negativ, është i papërshtatshëm për ta përdorur si term dhe fyen komunitetin rom, duke shfaqur doza diskriminimi dhe përforcimin e stereotipave kundrejt këtij komuniteti.
Së dyti, tashmë njihet botërisht termi rom, gjithashtu në Shqipëri është njohur si minoritet Linguistik, term i cili e identifikon këtë komunitet edhe përmes gjuhës së ligjit shqiptar.
Institucionet kompetente në respekt të të drejtave dhe lirive themelore të njeriut të sanksionuara në legjislacionin e brendshëm dhe atë ndërkombëtar, duhet të siguroheshin dhe të merrnin të gjitha masat kundër përdorimit të termave ofenduese, të cilat shenjëstrojnë një komunitet të caktuar.
Ndaj, aktivistët e komunitetit rom dhe egjiptian u bëjnë thirrje institucioneve të lartpërmendura që të marrin të gjitha masat, duke filluar me korrigjimin/pastrimin e teksteve mësimore që janë pjesë e kurikulave shkollore nga përdorimi i termave të tillë, të cilat mund të ndikojnë në keqinformimin dhe keqedukimin e brezave të rinj lidhur me identitetin, kulturën dhe historinë e një populli të caktuar.
Duke besuar në mirëkuptimin e Ministrisë së Arsimit përsa i përket shqetësimit tonë, kërkojmë prej jush një reagim publik rreth shqetësimit të ngritur në këtë letër.
Jemi në pritje të reagimit tuaj pozitiv.    

Marrë nga gazeta shqiptare - http://balkanweb.com/gazetashqiptare/jo-termit-arixhi-ne-tekstet-tona/

No comments:

Post a Comment